Lær at håndtere kunder og reklamationer

Man kan ikke undgå reklamationer, men man kan lære at vende situationen - og vinde en stamkunde

SVÆRE KUNDER OG REKLAMATIONER

Formålet med kurset er ikke at forhindre reklamationer – men i stedet at vinde stamkunder.

Reklamationer er et kendt begreb for os alle - og er omdrejningspunktet på dette kursus. Med fokus på baggrunden for reklamationer, hvordan vi kan behandle dem, hvordan vi kan behandle de ”svære” eller ligefrem aggressive kunder, er målet med dette kursus at blive bevidst om baggrunden for reklamationer og konflikterne med kunderne.

For at blive bevidst om din egen rolle i reklamationer, gennemgår hver deltager en Extended DISC analyse. Ud fra denne arbejder vi videre med reklamationsbehandlingen.


 

SURE KUNDER

Sure kunder er et kendt begreb for alle. Med fokus på baggrunden for hvorfor kunder bliver sure, hvordan vi kan behandle dem, hvordan vi kan håndtere de aggressive kunder, er målet med dette kursus at blive bevidst om baggrunden for sure kunder og konflikterne imellem kunden og os selv.

Formålet med kurset er ikke at forhindre sure kunder – men i stedet at forhindre at konflikten eskalerer, og håndtere kunden så det bliver en win-win situation ...